Entrevista a Xevi Sellas (02-07-2014)

Xevi Sellas
Actual jugador del CTT Ripoll
25 anys - 15/12/1988

Quants anys fa que practiques el tennis de taula?

Exactament no ho sabria dir, però més o menys uns 10 anys.


D’on et va sorgir aquesta afició?

Amb els amics anàvem normalment a jugar a futbol a la pista del barri, allà hi havia una taula de ping-pong, d’aquelles de ferro, i de tant en tant hi jugàvem.

Més endavant va començar a venir més gent a jugar, entre altres, hi havia en Juanjo. Amb el pas del temps, i la gran afició que es va crear entre tots, també vam començar a fer tornejos al barri.

Un dia, ens van comentar que al pavelló hi havia gent que hi jugava també, com en Gabriel  Suriñach, en Josep Gil i en Joan Cristina, gràcies a ells es va crear el Club TT Ripoll. Aquí segueixo i per molts anys més!


Sempre has jugat al TT Ripoll?

Sí, El Club TT Ripoll es va crear gràcies a la nostra afició i per tant, aquest Club, el porto dins meu.


T’imaginaves aconseguir, des de la teva primera temporada al TTI, el 2005, fins a dia d’avui, tants èxits esportius?

La veritat, es que no m’ho hauria imaginat mai. En aquell moment pensava que seria impossible que pogués arribar al nivell on sóc actualment.



L’enhorabona pels resultats d’aquesta temporada. Has aconseguit vèncer al Top-8, Individual, Dobles, Rànquing TTI, a més a més, al torneig de Ripoll, Sant Vicenç, Sant Hilari i la Copa Primavera per equips. Ràpid de dir, però suposem que no ho has tingut fàcil, oi?

Exactament, fàcil no ho he tingut, ja que hi ha grans rivals, però s’ha notat l’absència d’en Terri, Dot, Tor, Nali, entre altres.

Palmarès: 7 títols TTI, 4 tornejos de Ripoll, 1 Sant Hilari, Sant Vicenç i molts podis més.



Amb quin record et quedes durant tot aquest temps?

Si sóc sincer, el millor record i la millor experiència, va ser quan vaig guanyar per primer cop el torneig que es va realitzar a Ripoll. Però de moments bons n’he viscut molts i espero seguir-ne vivint.



Parlar d’en Xevi Sellas és parlar d’un dels grans jugadors del campionat, humil i sempre competitiu. Com et consideres?

Em considero una persona pacient, competitiva i mai dono un punt per perdut.



Què significa per a tu el Tennis Taula Intercomarcal?

Per mi, el TTI és una gran família, on tots estem participant per disfrutar i gaudir dels bons moments que ens dóna el tennis taula.



Quin és el secret per mantenir-se amb aquest alt nivell durant tot aquest temps?  I, quant temps dediques a entrenar durant la setmana?

El secret és ser constant entrenant i tenir uns bons jugadors com a companys.

Particularment, entreno un parell de dies a la setmana, dimarts i dijous.



Al disputar lligues nacionals, amb quin aspecte es millora més, el tècnic o mental? 

El tècnic es millora, però concretament, el que més es millora és el mental.



A causa de la teva evolució com a palista en aquestes darreres temporades i experiència acumulada, tant a la lliga TTI com federada, has tingut ofertes per fitxar per altres clubs?

He tingut diferents propostes de marxar a altres clubs, però el Ripoll és el Ripoll...



Veurem, en un futur, un altre Xevi Sellas al planter del TT Ripoll?

Espero i desitjo que arribin més enllà d’on estic jo.



Què és el que més t’omple d’aquest esport?

El tennis taula en si m’agrada molt, però el que més m’omple és el companyerisme que hi ha i la motivació que tenen els jugadors.



A qui admires en el món del tennis de taula? Tens algun ídol?

Ara mateix no en tinc cap d’ídol, però en els meus inicis, admirava molt en Jordi Camprodon.



Tens alguna superstició o ritual abans de començar un partit?

No sé si és exactament una superstició, però tinc la costum de si guanyo el sorteig, restar sempre.



Quin consell donaries a un jugador de tennis taula per a jugar millor?

El millor consell és entrenar bastant, ser positiu, saber perdre i si tens un bon entrenador, aprofitar-ho.



Abans de començar una nova temporada, fas algun tipus de preparació i et marques algun objectiu en concret?

Comencem a entrenar un mes abans de l’inici de la competició per intentar arribar en forma als primers partits.



Apart del tennis taula, practiques alguna altre activitat esportiva?

L’any passat m’ho compaginava amb el futbol sala, però entre entrenar a tennis taula, futbol i entrenar als nens, vaig veure que era massa i vaig deixar el futbol sala.


Per acabar, això que alguns et diuen “pollo” d’on prové?

No té cap explicació concreta ni lògica, simplement és un mot dels amics del barri.